söndag, januari 08, 2012

Punkt

Det var ett väldigt prat på mig om jul som dansats ut, julsmulor som städats bort och pepparkakshus som gått ett hammaröde till mötes. Och precis när jag skrivit det sista och med en nöjd känsla inombord tassat ner på rena golv för att öppna kylskåpet och ta med en clementin till teven så såg jag dem. Burkarna med julgodis. Och precis när jag sett dem liksom hörde jag den nästan tomma glöggflaskan på bänken bedjande ropa på mig så... det där nya och nyttiga januarilivet - det börjar jag och Erik med i morgon. För ikväll MÅSTE vi äta upp de sista godisarna och surpla i oss den sista glöggen. Sen. Sen är det slut på julen. Verkar som någon har svårt att släppa greppet :)

Och med detta sagt visar jag också den bild jag glömde ta med i mitt julinlägg. Kanske den finaste av dem alla. På en Vilma som ser så härligt drömmande ut... undrar just vad hon tänker där hos farmor och farfar bara minuter innan det knackar på dörren...

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga glimtar. Skövde... Bra tips.
Kramar viktoria